Alla inlägg under februari 2007

Av Husfrun skriver - 18 februari 2007 00:01

Härvid mitt tålamods gräns,ber jag dig, Herre,att ställa en avdina änglar.För på denna platsbehöver jag änglavaktoch änglamod.Och någon som stryker mig över pannan meden ängelstålamod.Amen.av Lena Bergström(84 besök)

Av Husfrun skriver - 17 februari 2007 22:40

Sockorna som finns på bild den 12 februari 2007 kl 15:11 ville yngsta dotterna ha. Kom hem idag och blev så förtjust i dom så nu är dom hennes. Jag blev så rörd att hon ville ha dem för idag kan man inte sticka vad som helst till ungdomar, dom vet vad dom vill ha!Men glad blev jag!

Av Husfrun skriver - 17 februari 2007 13:38

Har vunnit 4 hg av detta garn på Tradera, men vad ska jag ha det till?Tänkte mig att man kanske kunde göra en väska men jag skulle behöva fler ideer nu alltså!Ibland är man inte riktigt klok, och dyrt blev det.......

Av Husfrun skriver - 17 februari 2007 00:08

Detta garn, 100 % pashmin = cashmere, är underbart mjukt och ljuvligt skönt. Blir nog pulsvärmare och nu återstår bara frågan vilken modell jag ska ha på dem. Men jag näns inte börja dra ut tråden för nystanet är så vackert och varmt på något sätt!

Av Husfrun skriver - 16 februari 2007 23:19

Att vara stark!att vara stark är inte.....att aldrig fallaatt alltid vetaatt alltid kunnaatt vara stark är inte....att alltid orka skrattaatt hoppa högsteller vilja mestatt vara stark är inte....att lyfta tyngstatt komma längsteller att alltid lyckasatt vara stark är....att se livet som det äratt acceptera dess kraftatt ta del av den att falla till bottenslå sig hårt och alltid komma igenatt vara stark är....att våga hoppasnär ens tro är som svagastatt se ett ljus i mörktet..och alltid kämpaför att nå dit!!Marie Fredriksson Anthony, 1986

Av Husfrun skriver - 16 februari 2007 14:52

Dessa sockor skulle jag vilja göra men jag undrar om man inte skulle kunna räkna ut hur mönstret är, även om det inte blir precis likadant så ska det väl duga ändå? Undrar om det inte är stickat i en teknik som kallas Hålkrus???

Av Husfrun skriver - 16 februari 2007 12:17

Nu ska jag vara med och byta grytlappar med någon okänd vän! Har redan planer på hur den ska se ut...... Såå kul!http://www.stickamera.se/index.php

Av Husfrun skriver - 15 februari 2007 23:18

Hittade ett så fantastiskt fint norskt? ord på nätet, "tyvstjålet", det kan vara bra att ha. Ska samla på användbara ord tror jag!Jag får väl säga att detta ord har jag tyvstjålet på nätet! ;-)))

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards