Alla inlägg under februari 2007

Av Husfrun skriver - 3 februari 2007 00:00

Jag tyckte det såg ut som skummet på en drink av något slag, så jag satte helt enkelt pulsvärmaren på en vas och fotade.Synd att färgerna inte riktigt kommer till sin rätt men det blev en kul bild i alla fall. Dessa stickade jag före jul men har inte fäst trådarna än, men det ska bli.......Tog en bild i dagsljus som återger färgerna bättre än förra bilden.

Av Husfrun skriver - 2 februari 2007 09:25

En riktig ängel har översatt mönstret åt mig till dessa sockor, som nu börjar se dagens ljus. Stickor 2½ och garnet är jag inte säker på vad det är. Jag gillar lite utmaningar så det är verkligen kul att sticka lite andra varianter än helt vanliga sockor.Självfallet kommer bild på det färdiga resultatet så småningom. Länk till mönstret finns här: http://stitchesofviolet.blogspot.com/2004/12/old-shale-two-yarn-sock-pattern.htmlPå tal om änglar, imorgon kommer bild på små söta änglar som en vän tillverkar i parti och minut.Hittade en lustig sak som nästan ger mig lust att försöka göra en likadan. http://magknits.com/Nov06/patterns/pie.htm

Av Husfrun skriver - 1 februari 2007 12:16

Jag har provat på att torrtova, alltså utan vatten och såpa. Man använder en speciell nål och tovar ihop ullen. Riktigt kul och jag lägger in några bilder på skapelserna och hoppas jag kanske inspirerar fler att testa detta.Jag har broderat med moulinegarn och sytt fast pärlor och det var så kul så den kvällen hann det bli natt innan jag kom isäng. Man vill inte sluta helt enkelt!

Av Husfrun skriver - 1 februari 2007 00:04

Mitt första försök att göra egna smycken och roligt är det att pilla med de små pärlorna. Numera har jag skaffat lite fler pärlor att välja mellan, men det krävs lite av varje av tillbehör för att sätta ihop delarna till något som helst bör likna något och vara användbart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards