Alla inlägg under mars 2009

Av Husfrun skriver - 31 mars 2009 09:52

Kan man bli annat än bedrövad över hur en så viktig fråga misskötts som den om äktenskapsfrågan. Vad majoriteten av svenska folket tycker bryr man sig inte om. KD.s förslag är det vettigaste och mest genomtänkta. Men vem lyssnar när öronen är tillstängda på de politiker som har andra intressen än att göra det svenska folket valt dom till.

Sverige framstår allt mer som ett land utan normer och kompass som det så riktigt sägs.

Var Sv Kyrkan står får vi se så småningom.

Av Husfrun skriver - 30 mars 2009 11:06

Hur många gick på det? Ja att vi skulle släcka ner i lördags kväll. Inte jag i alla fall. Tror det är ett smygtest om vi är lydiga medborgare som gör allt som hittas på av allehanda stolligheter. Däremot släckte jag ner på natten när jag ändå skulle sova. Men många tror på kungens nya kläder fast han är naken. Så är det.

Stickat klart min första Drop stitch halsduk som blev väldigt lååång.

Av Husfrun skriver - 29 mars 2009 17:09

 Nu är det sommartid.

Jag kom ihåg att ställa fram klockan i alla fall.Grått och mulet. Snöar lätt så det är en perfekt dag att vila och kanske sticka några varv på halsduken i silkegarn. 

Av Husfrun skriver - 28 mars 2009 08:59

Gläder mig åt att det finns nyanserade och högst trovärdiga inlägg i den snedvridna debatten idag. När man ser hur uttalanden förvrängs och vantolkas av en minoritet blir man uppgiven och missmodig. Men tack och lov finns det de som har talets gåva och kan uttrycka sig både trovärdigt och nyanserat.

Instämmer helt i att det är lögnen som kränker och inte sanningen! Barnperspektivet glöms hela tiden bort!

Stickar vidare på min sjal  i silkegarn och gläder mig över de som har modet att gå emot strömmen och vägrar vara politiskt korrekta.

Av Husfrun skriver - 7 mars 2009 07:12

En ny omgång av Pulsklubben är jag nu med i. Stickamera har en sock-klubb också som jag är med i. Än har jag inte påbörjat något men ska väl få till det vad det lider hoppas jag. Måste vara något som inte kräver så mycket översättande från engelska till svenska eftersom jag tröttnar fort om det krånglar till sig.

Av Husfrun skriver - 6 mars 2009 19:51

0114606200 ringer. Men tro inte att jag svarar. Läser på nätet att det är sk. Karibiensamtal och man gör klokast i att inte över huvudtaget svara. Man ska defenitivt inte följa instruktionerna om man inte vill förlora pengar.

Av Husfrun skriver - 5 mars 2009 09:49

Här är en skojig sak som alla kan göra, den kommer att hålla folk roade flera sekunder i sträck.

  • Plocka åt dig den närmaste bok du hittar
  • Slå upp sidan 56.
  • Ta den femte meningen på denna sida.
  • Skriv ner den på din blogg. Plus instruktion om hur andra kan göra likadant.
  • Välj inte din favoritbok, inte någon häftig cool bok eller ett imponerande intellektuellt praktverk – välj den NÄRMASTE boken …
  • Mitt citat blev: Jag kan väl inte sitta inne hela dan och vänta på dig, svarade hon näbbbigt.

    Från Sotarpojken av Liza Tetzner


    Hittade detta på Queen mudds blogg.

    Av Husfrun skriver - 4 mars 2009 08:25

    Hade först inte tänkt köpa boken men så glömde jag avbeställa så då fick det bli som det blev, men det är en inspirerande bok med fräscha ideér. Så den får ta plats i min bokhylla ändå.

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
               
    1
    2
    3 4 5 6 7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28 29
    30 31
    <<< Mars 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards