Direktlänk till inlägg 17 februari 2007

Cashmere garn

Av Husfrun skriver - 17 februari 2007 00:08

Detta garn, 100 % pashmin = cashmere, är underbart mjukt och ljuvligt skönt. Blir nog pulsvärmare och nu återstår bara frågan vilken modell jag ska ha på dem. Men jag näns inte börja dra ut tråden för nystanet är så vackert och varmt på något sätt!

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 februari 2007 12:51

Godeftermiddag.
Ja det var en härlig färg på garnet. Nästan synd att böra dra ut tråden. Ett litet konstverk i sig Sockorna var ju söta som du lurar på att sticka.den typen av flätrutor gjorde jag på en overall till min son när han var ett år.Fast rutorna var mer som rektanglar och grövre garn.Det var benvitt garn minns inte vad det hette men dyrt blev det och gossen växte ur den på kort tid...Var en huva på den också och en mössa som hörde till...Men mönstret var väldigt roligt att sticka.Kommer inte ihåg ett dugg hur jag gjorde men har någon vag känsla att man vred möstret på lössticka bakom det hela??

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Husfrun

17 februari 2007 13:44

Mönstret lär ska dyka upp hos Garnkorgen, så jag blir nog inte rådlös eller så blir jag det ....haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Husfrun skriver - 9 april 2009 08:45

Civilkurage är en bristvara i dagens samhälle, de som vågar säga sanningen, även om den uppfattas obekväm av vissa fundamentalister, ska premieras. ...

Av Husfrun skriver - 8 april 2009 13:28

Önskar alla som tittar in här och läser min blogg en riktigt Glad och God Påsk!...

Av Husfrun skriver - 1 april 2009 12:23

Idag tas ett märkligt beslut i riksdagen, MEN utan att regeringen är närvarande. En blind leder en blind skulle jag vilja påstå när man lyssnar på de politiker som argumenterar för denna lag. En majoritet av svenska folket vill inte ha detta beslut, ...

Av Husfrun skriver - 31 mars 2009 09:52

Kan man bli annat än bedrövad över hur en så viktig fråga misskötts som den om äktenskapsfrågan. Vad majoriteten av svenska folket tycker bryr man sig inte om. KD.s förslag är det vettigaste och mest genomtänkta. Men vem lyssnar när öronen är tillstä...

Av Husfrun skriver - 30 mars 2009 11:06

Hur många gick på det? Ja att vi skulle släcka ner i lördags kväll. Inte jag i alla fall. Tror det är ett smygtest om vi är lydiga medborgare som gör allt som hittas på av allehanda stolligheter. Däremot släckte jag ner på natten när jag ändå skulle ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards