Alla inlägg under april 2007

Av Husfrun skriver - 22 april 2007 00:07

Nu börjar denna månad snart lida mot sitt slut och tänk vad härligt att snart är det maj månad och det börjar grönska och spira lite här och var.

Fönsterputsningen tar fart och gardinbytena ökar i frekvens. Ljuset flödar och man känner ny energi efter vinterns tröttsamma mörker. Trädgårdsmöblerna åker fram och dynorna ska finnas tillgängliga ifall det blir en varm dag att sitta ute. Parasollet ska spännas ut för första gången i år och så sitter man där och myser igen. Tänk vad fort det går! Hela sommaren ligger framför oss!

Av Husfrun skriver - 21 april 2007 00:12

Jag är inte bara handarbetande utan gillar blommor också, av alla de sorter. Nu fick just denna följa med hem när jag var på pelargonutställning i stan och ett par "pellisar" till som jag lägger in lite vartefter.

"Americana white splash" heter den här vackra damen.

Av Husfrun skriver - 20 april 2007 00:11

Jaha, nu står jag med fingrarna i kakburken……igen! En stickbok till…..Bonniers stora bok om stickning.

Men eftersom den är HELT SLUT på förlaget och jag fick tag i den billigare på Tradera än om jag köpt den på nätet, så må jag väl vara förlåten?  

Jaaa,…….jag visste väl att ni skulle ha varma generösa hjärtan allihop.

*puss*


Av Husfrun skriver - 19 april 2007 00:07

Jag lovade ju återkomma med bild på vad det blev av det jag höll på och stickade på den 9 april! Nu ser ni resultatet och jag tycker de blev fina, kanske inga änglatofflor men dom duger och är sköna på foten.

Av Husfrun skriver - 18 april 2007 08:18

Dessa koppar, Royal Albert "Windsor rose", köpte jag på en ICA affär som hade utförsäljning av div saker när affären bytte ägare. Det är nog mer än 12 år sedan. Jag såg dom på affären tidigare men så försvann dom och jag såg inte till dem på ett par år,  MEN så kom jag dit och kopparna var framplockade och reades ut och gissa vem som vaktade dem som en äggsjuk höna tills jag passerat kassan.

Jag var jättelycklig över att ha fått MINA koppar och älskar dessa än idag. Tyvärr fanns inte assietter  till men jag har vita assietter med guldkant till som har liknande bågade kant som kaffefatet.

Av Husfrun skriver - 18 april 2007 08:00

Vi ville vara tidigt ute och köpa parasoll till balkongen och nu har vi hittat ett för ändamålet lämpligt objekt. Bara att sätta ihop och foten som ska hålla fast nämnda parasoll ska fyllas med vatten, sand blir för tungt på något vis. Men det blir att vänta med det tills frostnätterna är överstökade, fryser innehållet till is så är det adjöss med den parasollfoten.


Av Husfrun skriver - 17 april 2007 00:07

Gissa var katten trivs bäst? Ja, just det, bland mina garner och stickningar. Fast emellanåt så gömde hon sig bakom gardinerna som är bakom soffan, där låg hon och sov tills vi lockade fram henne med att prassla lite med godispapper, då kom hon sömndrucken ut från sitt gömställe och tittade sig lite sömnigt omkring.

Av Husfrun skriver - 16 april 2007 10:07

Var det inte jag som inte skulle köpa stickböcker? Ja de flesta har nog glömt bort det hoppas jag. Nu har jag gjort det igen!


Men vad gör man när mönstret man vill ha finns i en bok........... och på engelska ........dessutom!!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards