Alla inlägg under april 2007

Av Husfrun skriver - 15 april 2007 09:26

Palt ska vi göra idag och det är något som vi gillar. Men det var ett tag sen vi åt palt nu, så det riktigt suger i palt-tarmen. Å så kommer Lillan förstås!

Av Husfrun skriver - 14 april 2007 00:12

Nästa vecka kommer grytlappen som jag väntat på, stickerskan hade glömt.....Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge......eller hur det nu var. Men jag längtar också efter Lillan som sitter så fint och halvsover på soffryggen.

Av Husfrun skriver - 13 april 2007 00:00

Fredag den 13 april - TurdagDå ska jag gå under stegar, strunta i att spotta om jag ser svarta katter gå över vägen, inte tänker jag ta i trä heller.Jag vägrar vara vidskeplig, så är det bara! Inte vill jag föra vidskepelsen vidare heller så jag hoppas fler vågar se fredag den 13 som en helt vanlig dag!http://sv.wikipedia.org/wiki/Fredagen_den_13

Av Husfrun skriver - 12 april 2007 00:15

Jag har adopterat en apa!http://bunnyherolabs.com/adopt/

Av Husfrun skriver - 11 april 2007 09:21

Var på träff med gesneriasterna i går kväll och vad många duktiga odlare det finns som ser till att inte unika sorter försvinner. Ingrid Lindskog i Umeå har ju varit en eldsjäl under många många år och är fortfarande "still going strong"!Önskar man hade mycket mera plats för alla underbara Streptocarpus, Saintpaulia, Kohleria, Sinninga och massor med andra sorter som hör till detta släkte. men man kan ju ha ett fåtal och glädja sig åt dem i allafall.

Av Husfrun skriver - 10 april 2007 09:35

Idag snöar det och våren har stannat upp lite. Bilen snöar över och halkan lär väl slå till också. Grått och trist väder.Men det ska bli varmare framöver så det känns lite tröstande i alla fall.

Av Husfrun skriver - 9 april 2007 00:20

En liten påskstickning ser dagens ljus. Mjukt, tjockt Lowisagarn som går fort att sticka med har jag nu testat under helgen. Inte dumt det heller.Vad det ska bli? Ja bild kommer när det är klart, så till dess får alla vara nyfikna!

Av Husfrun skriver - 8 april 2007 00:38

Hoya nummularioides blommar för första gången och den har stått under lysrör hela vintern, doftar gott men har bara en blomklase än så länge. Nu har jag placerat den i ett fönster så jag hoppas den ska fortsätta sätta knoppar och blomma mer. Blommorna är väldigt små men söta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards