Alla inlägg under mars 2007

Av Husfrun skriver - 13 mars 2007 00:04

Tage och även brorsonen Jonas fyller år idag och jag grattar naturligtvis!Stickade dessa pulsvärmare med sammetskant för att skicka till en bytarkompis, men jag ångrade mig för det var inte exakt som önskemålen var så nu stickar jag nya i grevens tid för att skicka iväg så fort de är klara och som mer överensstämmer med mottagarens önskan. Mönstret är samma som till de i rosa och vinrött som jag gjort tidigare. Bild kommer när mottagaren fått paketet!Det finns så mycket jag vill sticka så jag vet inte hur jag ska få tiden att räcka till!

Av Husfrun skriver - 12 mars 2007 21:55

Hungrig kan man bli medan man väntar på garn från Finland!

Av Husfrun skriver - 12 mars 2007 07:59

Vaknade av ljuset som tittar in i sovrummet där jag inte dragit för persiennerna på hela vintern då det varit så mörkt. Men nu ljusnar det så tidigt så nu vaknar man innan man sovit klart.Njuter av en kopp the tills ögonen vant sig vid att vara öppna. Nya raggsockor på gång och nu blir det väl inte för långa fötter på dessa den här gången hoppas jag.

Av Husfrun skriver - 11 mars 2007 01:01

Imorgon kommer dottern med garn från Finland! Jag vet inte hur färgerna ser ut så det blir en överraskning. Men jag hoppas det blir bra i alla fall.Kanske har hon något lite finskt godis med sig också.....hoppas kan man ju. Kitos!

Av Husfrun skriver - 10 mars 2007 14:00

Elvis, jag säger bara Elvis!The twelfth of never You ask how much I need you; must I explain.I need you, oh my darling, like roses need rain.You ask how long I'll love you; I'll tell you true:Until the twelfth of never, I'll still be loving you.Hold me close, never let me go.Hold me close, melt my heart like April snow.I'll love you till the bluebells forget to bloom;I'll love you till the clover has lost its perfume.I'll love you till the poets run out of rhyme,Until the twelfth of never and that's a long, long time.Until the twelfth of never and that's a long, long time.Words & Music by Paul Webster & Jerry Livingston(Hittade texten på nätet)

Av Husfrun skriver - 10 mars 2007 00:11

Grattis! Grattis!Tårta blir det väl sedan, men jag hänger upp lite roliga saker som är vikta enligt japansk metod och hoppas du känner feststämning!!Hoppas du har det gött där du är!

Av Husfrun skriver - 9 mars 2007 10:03

Ska vi som stickar och virkar avlyssnas och vad kommer man att hitta för samhällsfarliga saker i bloggarna?

Av Husfrun skriver - 9 mars 2007 01:00

Nu översköljs vi av stickböcker i alla fasoner, men handen på hjärtat, hur bra är dom? Det är som med kokböcker, alla är inte kul, om man säger.Jag tror jag köper enstaka mönster istället, sådana som jag vill ha och slipper en massa som jag inte vill ha!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards