Alla inlägg under mars 2007

Av Husfrun skriver - 20 mars 2007 00:23

Igår hade jag 71 besök på bloggen och det är rekord hittills! Jättekul att så många tittar in!

Av Husfrun skriver - 19 mars 2007 09:35

Oooopppsss!Här är reglerna:Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.Kände på mig igårkväll att jag k a n s k e kunde bli ”tagen” och funderade på vad jag skulle skriva i så fall…..och så blev det så!1 Väljer hellre garn än smycken i affärerna 2 Stickar hellre än städar3 Fyller köksbordet med blommor istället för att ha duk4 Samlar på grytlappar, garn och massor med mönster förstås5 Löser hellre korsord än läser deckare på kvällen6 Kollar hellre på handarbeten och blommor än tittar på ruiner vid utlandsresaSen dricker jag hellre the än kaffe och MÅSTE ha samma sorts smörgås varje morgon....Omger mig helst med människor som inte "kräver" och tar stor plats hela tiden, men som har något att säga.Älskar Il Divo!!! Ja så underlig är jag och jag hoppas vi är fler!Tagna är: Annika, Marlene, Elaina, Kerstin, annasBibblostick

Av Husfrun skriver - 18 mars 2007 00:04

Så var då sockorna klara och jag får börja nya projekt. Vad det blir återstår att se. Det rosa och det blåmelerade garnet kommer från Finland.Hoppas bara att katten Lillan inte drar ut fler garn nystan under natten och morgonen.

Av Husfrun skriver - 17 mars 2007 00:33

Denna helg har vi förmånen att vara kattvakt åt Lillan! Söt som en sockerbit och charmig. Norsk skogskatt och bondkatt!Under morgontimmarne roade Lillan sig med mitt nystan!

Av Husfrun skriver - 16 mars 2007 10:05

Lånade en hög med stickböcker på Bibliotekt och där hittar jag så fina saker som jag inspireras av. Mitt nästa projekt blir att sticka grytlappar till en okänd vän i Grytlappsbytarprojektet.Har inte bestämt om det blir skuggstickning eller ett mönster med söta får, eller möjligen något annat mönster.

Av Husfrun skriver - 15 mars 2007 00:06

Även om jag älskar att handarbeta så tycker jag också om blommor, och nu är det tulpansäsong och det är så kul att kolla vad affären har för sorter hemma. De som doftar är fina men doften kan bli väl stark ibland så jag håller mig mest till vanliga eller fransade men också papegoj-tulpaner om jag får tag på sådana.

Av Husfrun skriver - 14 mars 2007 16:46

Stickar på en löskrage i ceris "pudelgarn", dock inte orginalgarn utan ett liknande, så det blir kul att se hur den tar sig ut

Av Husfrun skriver - 14 mars 2007 09:17

Njuter av en kopp gott the i en fin gammal thekopp som heter "Acapulco" Under tiden grunnar jag på vad jag ska sticka av ett "pudelgarn" som jag skaffat mig på Tradera.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards