Direktlänk till inlägg 8 februari 2007

Skuggstickning

Av Husfrun skriver - 8 februari 2007 10:44

Imorse hittade jag på att jag skulle testa skuggstickning eller optisk stickning som även kallas japansk stickning. Ojoj vad kul det är. Mönstret tog jag från boken Pulsvärmare och sen fortsatte jag med att sticka en socka. Ska bli present till min lillasyster tror jag tralala........

 
 
Ingen bild

Snissan

8 februari 2007 19:21

Du är verkligen duktig på att handarbeta. Blir aningen avundsjuk. Det är roligt att kika på din blogg och se allt fint du gjort och gör !

 
Husfrun

Husfrun

8 februari 2007 20:40

Tack! Jag tycker om att prova på allt möjligt och har handarbetat ganska mycket men alltid finns det något man ser som är nytt och oprövat. Sen finns det ju så mycket fina garnet t.ex som lockar en till att skapa något av det.

http://skapandehobby.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

8 februari 2007 21:32

Å så fint det blir de där pulsvärmarna är ju kalas skulle jag behöva som sitter med torgvantar på när jag skriver och en långarmad kofta över handleden. Armen ligger på bordet med stöd ordentligt och det är så kallt det är ett furubord med blank skiva.Skuggstickningen var ju läcker..

 
Annika

Annika

9 februari 2007 00:16

Du är verkligen duktig! Kan du lära mig skuggstickning?? Skojar bara - men du är så kreativ! Härlig blogg dessutom!

Kram Annika

http://absolutgarn.bloggagratis.se

 
Husfrun

Husfrun

9 februari 2007 00:22

Jag känner mig inte duktig men jag är nyfiken av mig och vill prova allt som verkar kul och nya tekniker är jag intresserad av, för att se om jag klarar av att göra efter beskrivningen.

http://skapandehobby.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Husfrun skriver - 9 april 2009 08:45

Civilkurage är en bristvara i dagens samhälle, de som vågar säga sanningen, även om den uppfattas obekväm av vissa fundamentalister, ska premieras. ...

Av Husfrun skriver - 8 april 2009 13:28

Önskar alla som tittar in här och läser min blogg en riktigt Glad och God Påsk!...

Av Husfrun skriver - 1 april 2009 12:23

Idag tas ett märkligt beslut i riksdagen, MEN utan att regeringen är närvarande. En blind leder en blind skulle jag vilja påstå när man lyssnar på de politiker som argumenterar för denna lag. En majoritet av svenska folket vill inte ha detta beslut, ...

Av Husfrun skriver - 31 mars 2009 09:52

Kan man bli annat än bedrövad över hur en så viktig fråga misskötts som den om äktenskapsfrågan. Vad majoriteten av svenska folket tycker bryr man sig inte om. KD.s förslag är det vettigaste och mest genomtänkta. Men vem lyssnar när öronen är tillstä...

Av Husfrun skriver - 30 mars 2009 11:06

Hur många gick på det? Ja att vi skulle släcka ner i lördags kväll. Inte jag i alla fall. Tror det är ett smygtest om vi är lydiga medborgare som gör allt som hittas på av allehanda stolligheter. Däremot släckte jag ner på natten när jag ändå skulle ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards