Direktlänk till inlägg 1 september 2007

Frostnatt och höst och Hortensia

Av Husfrun skriver - 1 september 2007 18:08

Första frostnatten och jag tror hela landet drabbades. Känns som om hösten kommer lite väl tidigt.

Tog in de flesta blommorna från balkongen i går kväll, men jag får nog bestämma mig om jag ska bära dem ut och in eller städa bort dem. Fast det kan lika gärna bli varmare ett tag  så de kanske får vara kvar ett tag.

Min hortensia har antagit en tjusig mörkröd färg, mörkare än bilden visar, den som var ceriserosa när jag köpte den. Har aldrig varit med om detta förut.

 
 
elaina, som här gläntar på en hemtrevlig dörr...

elaina, som här gläntar på en hemtrevlig dörr...

6 september 2007 17:03

Underbar kulör!
Torkar Du buketter sen å gör pynt?
Det sku stå sig snyggt med det vinröda mot mossa t.ex
=0)

http://gerda-thyra.bloggagratis.se/2007/09/03/2592

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

15 september 2007 09:31

Hej! Man kan torka krukhortensia också. Klipp av de fina blombollarna och häng dem upp och ner, så torkar de ganska snabbt. Jättefin färg!
Plantera ut själva växten, så får du förhoppningsvis en stor Hortensiabuske så småning om! Eller är det för kallt där du bor? Jag har för mig att min mormor lyckades med det vid något tillfälle...
Hon lyckades för övrigt hålla liv i en liten Ek-planta, som hon tog med sig från Göteborg hem till Ångermanland!
Lycka till!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Husfrun

15 september 2007 09:37

Men så glad jag blev åt din trevliga kommentar!
Ska genast klippa av blommorna och hänga på tork. Plantera ut växten kan jag inte, har ingen tomt, men jag köper en ny blomma nästa år.
Ek är svårt häruppe, men det finns de som försöker och hittar man bara rätt läge kan man kanske få den att överleva och acklimatisera sig, men lätt är det inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Husfrun skriver - 9 april 2009 08:45

Civilkurage är en bristvara i dagens samhälle, de som vågar säga sanningen, även om den uppfattas obekväm av vissa fundamentalister, ska premieras. ...

Av Husfrun skriver - 8 april 2009 13:28

Önskar alla som tittar in här och läser min blogg en riktigt Glad och God Påsk!...

Av Husfrun skriver - 1 april 2009 12:23

Idag tas ett märkligt beslut i riksdagen, MEN utan att regeringen är närvarande. En blind leder en blind skulle jag vilja påstå när man lyssnar på de politiker som argumenterar för denna lag. En majoritet av svenska folket vill inte ha detta beslut, ...

Av Husfrun skriver - 31 mars 2009 09:52

Kan man bli annat än bedrövad över hur en så viktig fråga misskötts som den om äktenskapsfrågan. Vad majoriteten av svenska folket tycker bryr man sig inte om. KD.s förslag är det vettigaste och mest genomtänkta. Men vem lyssnar när öronen är tillstä...

Av Husfrun skriver - 30 mars 2009 11:06

Hur många gick på det? Ja att vi skulle släcka ner i lördags kväll. Inte jag i alla fall. Tror det är ett smygtest om vi är lydiga medborgare som gör allt som hittas på av allehanda stolligheter. Däremot släckte jag ner på natten när jag ändå skulle ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards