Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Halsduk i pälsgarn

Av Husfrun skriver - 27 augusti 2007 00:03

Bruna och turkos nyanser som inte riktigt går fram i bilden men garnet är jättevackert.

Jag tror att jag kommit in i en halsduksperiod eller så är det för att ha undanflykter för att slippa sticka på sjalbytarsjalen som är i så tunt garn så jag vet inte om det ska hålla att blocka så småningom. Köpt på Tradera och Britt-Marie i Luleå verkar ha köpt samma slags garn som jag antagligen, för hon klagar på att det är så tunt och nästan går av på vissa ställen.

I alla fall köpte jag några nystan pälsgarn i en härlig färg, bruna och turkos nyanser, när jag var in på mataffären ikväll och bara skulle ha mjölk och några andra saker. Men garnet följde med mig hem, hade tur och fick en gratisalmanacka på köpet. Så nu blir det sticka av ett tag framöver, men jag måste ta mig samman och få sjalen klar innan sista september när den skall vara klar.

 
 
BLomst

BLomst

27 augusti 2007 12:49

SÅ HERLIG! (:

Det går mot høst - tror jeg også skal finne fram strikkepinnene igjen snart. Det er MYE inspirasjon å finne her hos deg... Og i garnbutikkene.

Ha en fin mandag!

http://blomst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

28 augusti 2007 08:34

Pälsgarn är härligt att sticka i! Fort går det, mjukt blir det, och vackert!

 
Britt-Marie

Britt-Marie

30 augusti 2007 12:35

Trist om du köpt samma garn som mig dock ska jag nog använda det fler gånger tillsammans med en annan tråd. Mitt garn varierar från sytrådstunt till 2-trådstjockt. Men det ger viss effekt och vackert är det.

http://brittmariel.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

3 september 2007 09:25

Heheh ja det förstår jag att det var svårt att låta bli o ta det med hem ser ut som en liten mjuk kattunge ju...

 
Ingen bild

Husfrun

3 september 2007 10:25

Blomst, trevligt att se din kommentar, tack för den.

Avataria, ja jag stickar nog fler halsdukar av bara farten för det är så kul.

Britt-Marie, ja jag undrar om vi inte köpt samma sorts garm, Malbrigo. Men kvaliteten är ojämn och jag får nog ta ett annat garn jag med.

fjonkan, det blir så snyggt ska du veta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Husfrun skriver - 9 april 2009 08:45

Civilkurage är en bristvara i dagens samhälle, de som vågar säga sanningen, även om den uppfattas obekväm av vissa fundamentalister, ska premieras. ...

Av Husfrun skriver - 8 april 2009 13:28

Önskar alla som tittar in här och läser min blogg en riktigt Glad och God Påsk!...

Av Husfrun skriver - 1 april 2009 12:23

Idag tas ett märkligt beslut i riksdagen, MEN utan att regeringen är närvarande. En blind leder en blind skulle jag vilja påstå när man lyssnar på de politiker som argumenterar för denna lag. En majoritet av svenska folket vill inte ha detta beslut, ...

Av Husfrun skriver - 31 mars 2009 09:52

Kan man bli annat än bedrövad över hur en så viktig fråga misskötts som den om äktenskapsfrågan. Vad majoriteten av svenska folket tycker bryr man sig inte om. KD.s förslag är det vettigaste och mest genomtänkta. Men vem lyssnar när öronen är tillstä...

Av Husfrun skriver - 30 mars 2009 11:06

Hur många gick på det? Ja att vi skulle släcka ner i lördags kväll. Inte jag i alla fall. Tror det är ett smygtest om vi är lydiga medborgare som gör allt som hittas på av allehanda stolligheter. Däremot släckte jag ner på natten när jag ändå skulle ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards