Alla inlägg under maj 2007

Av Husfrun skriver - 15 maj 2007 10:00

Tänk att nu blommar äppelträden, i varje fall inomhus i en vas nära mig!

Vackra blommor men tyvärr har dom en del hyresgäster så vasen får stå på balkongen nu.

Av Husfrun skriver - 14 maj 2007 21:51

Regnat hela dagen och jag har inte kommit på vad jag vill sticka......men det löser sig!

Av Husfrun skriver - 13 maj 2007 16:50

Jättegoda Amerikanska pannkakor med youghurt

4 pers

 

2 ägg

3 dl youghurt

 

3 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 msk socker

½ tsk salt

 

2msk smör

 

Vispa ägg och youghurt.

Blanda vetemjöl, socker salt och bakpulver och tillsätt detta i äggsmeten.

Smält smöret och rör ned det i smeten.

Stek på svag värme, servera med lönnsirap.

Av Husfrun skriver - 13 maj 2007 00:22

Men inte spelar det någon roll för mig. Ingen utav låtarna var några höjdare i alla fall. Den söta pojken från Vitryssland borde ha vunnit, men det går nog bra för honom ändå och blir det ännu större med fler länder som deltar då är nog det roliga slut. Det blir helt enkelt för stort tror jag.

Av Husfrun skriver - 12 maj 2007 00:02


Det finns mitt i skogen en oväntad glänta,

som bara kan hittas av den som gått vilse.


T Tranströmer

Av Husfrun skriver - 11 maj 2007 01:03

If you love something, set it free.
If it comes back it is yours.
If it doesn´t it never was....

 

En vis mans unge son, ville hålla kvar allt han fann, såväl ägodelar som den kvinna han älskade så därför band han bokstavligt fast henne..
den vise mannen tog med sin son till havsstranden och bad honom ta upp en näve av den fina sanden... Det blåser, så håll den som om det vore en kär ägodel.
Varvid sonen kramade handen så hårt han kunde.. De gick hem och väl framme uppmanades sonen att öppna handen. Den var tom! Han hade kramat så hårt i sina försök att hålla kvar sanden att han bokstavligt låtit det rinna mellan fingrarna..
de gick ut igen och den vise mannen tog sin kupade hand och höll fram. Se, om du bara håller handen kupad, utan att med tvång hålla något kvar, så kommer det alltid att finnas något kvar...

Av Husfrun skriver - 10 maj 2007 00:52

Nu är baskern färdigstickad, ska bara fästa trådar och sen är den klar att användas.

Väldigt kul att sticka och nu vet jag inte riktigt vad jag ska sätta stickorna i, så jag får fundera lite vad jag vill göra.

Av Husfrun skriver - 9 maj 2007 00:03

Den som har namnsdag idag hittar vi här!

 Vill man kan man titta på webkameror från olika platser i Sverige och det är riktigt kul tycker jag. Synd att inte norra Sveriges webkameror fanns med.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards