Direktlänk till inlägg 29 mars 2007

Orkide´e utställning

Av Husfrun skriver - 29 mars 2007 07:48

Jag var på Orkideé utställning på Blomsterlandet igår och jisses vad många fina sorter det finns, men jag är mer för porslinsblommor i alla fall.Men alla som handlade fick en bukett med lila orkideer!Fotade i solstrimman på köksgolvet! Snyggt eller hur?Nu måste jag sticka.......hahaha

 
 
Clara

Clara

29 mars 2007 09:17

Vacker bild....det finns ju så mycket fina orkidéer.....synd att dom är så tråkiga att titta på när de inte blommar....men det är klart ...man kan ju inte vara vacker jämt, eller hur :=)

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Husfrun

29 mars 2007 09:31

Nej det är nog som med oss människor, vi är inte alltid vackra eller till vår fördel kankse man kan säga! ;)

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 mars 2007 09:53

Godförmiddag
Ja det var vackert blomsterlandet har så underbara grejor..men håller med Clara där har just nu en orkide som jag gömt undan bakom gardinen ful och tråkig utblommad. har vi här nere i Kalmar med.Jaha och varet eller snarare vad stickar frun idag då?

 
Ingen bild

Husfrun

29 mars 2007 10:19

Orkideer ska ha sin viloperiod och man ska inte kasta dom när bladen faller och dom ser ut som dom ska dö, det ska vara så för att dom ska komma igen och blomma sen, dessutom behöver de svalareunder vilan och har man dom ute på sommaren så mår dom allra bäst. häng upp dom i träden på tomten så mår dom så bra dom kan!

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

29 mars 2007 16:18

Åh, så vacker bild! Orkideer är väldigt vackert, jag har några som blommar då och då, men däremellan inte är så mycket att orda om... Har ett par porslinsblommor också, men det är samma sak med dem, fullständigt ljuvliga när de blommar men ganska trista sedan...
Jag har stickat färdig min första toffla!
Den ser ju för rolig ut... ser ut som något som ett litet skogs- eller sago-väsen har hoppat ur.. fniss

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Gilla

Gilla

29 mars 2007 16:47

Å, dit ska jag också snart! Jag har inte en enda men vill gärna ha en i ett högt glas som ser så snyggt ut när den blommar.

http://gb.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Husfrun skriver - 9 april 2009 08:45

Civilkurage är en bristvara i dagens samhälle, de som vågar säga sanningen, även om den uppfattas obekväm av vissa fundamentalister, ska premieras. ...

Av Husfrun skriver - 8 april 2009 13:28

Önskar alla som tittar in här och läser min blogg en riktigt Glad och God Påsk!...

Av Husfrun skriver - 1 april 2009 12:23

Idag tas ett märkligt beslut i riksdagen, MEN utan att regeringen är närvarande. En blind leder en blind skulle jag vilja påstå när man lyssnar på de politiker som argumenterar för denna lag. En majoritet av svenska folket vill inte ha detta beslut, ...

Av Husfrun skriver - 31 mars 2009 09:52

Kan man bli annat än bedrövad över hur en så viktig fråga misskötts som den om äktenskapsfrågan. Vad majoriteten av svenska folket tycker bryr man sig inte om. KD.s förslag är det vettigaste och mest genomtänkta. Men vem lyssnar när öronen är tillstä...

Av Husfrun skriver - 30 mars 2009 11:06

Hur många gick på det? Ja att vi skulle släcka ner i lördags kväll. Inte jag i alla fall. Tror det är ett smygtest om vi är lydiga medborgare som gör allt som hittas på av allehanda stolligheter. Däremot släckte jag ner på natten när jag ändå skulle ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards