Direktlänk till inlägg 2 mars 2007

Strumpstickor i trä

Av Husfrun skriver - 2 mars 2007 00:21

Nu har jag för första gången prövat strumpstickor i trä. Jag gillar dom. Lätta och tysta och dom sitter kvar i stickningen.Men det lär finnas stickor i ebenholtz och det hade varit kul att testa också.

 
 
Clara

Clara

2 mars 2007 08:10

Nu blir jag avundsjuk när jag ser din stickning! Jag vill också kunna sticka med strumpstickor...har provat ett par ggr men stickorna far åt alla håll:)Kanske det går bättre med trästickor.....måste testa! Stickor i ebenholst låter ju lyxigt...har läst någonstans att det finns stickor och virknålar i rosenträ.....låter väldigt vackert!
Lycka till med din stickning!

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Husfrun

2 mars 2007 08:52

Det går lite trögare med trästickor men inte så att det stör och det är därför stickorna sitter kvar i stickningen. Lätta och underbara att sticka med!

 
Ingen bild

Filifjonkan

2 mars 2007 09:39

Godförmiddag igen Va!!"ingen godispåse??snyft,,
Nej då,,,Trästickorna är nog en god ide för som du beskriver sitter de kvar, Jag ha så den lille kattungen skulle bli en sjal..å att svepa den om sin hals med en raffig lilla svartaklänning under,,,från det ena till den andra,,,har du sett på Gerda Thyras blogg för igår korkskruvsmössan! Om inte så kika på den,, den var ovanlig men rätt kul.Garnet på trästickorna var snyggt.

 
Åsa

Åsa

2 mars 2007 09:47

häftigt !! jag har sett att vår garnaffär säljer plast men jag har inte sett dem i trä

vilket mysigt garn, är det månne Raggi ?

http://alltid-stickning.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Husfrun

2 mars 2007 10:13

Ja garnet är Raggi från mataffären! :))

 
Ingen bild

Husfrun

2 mars 2007 10:31

Nej det blev inget godis idag, dom sa på TV att det finns klara samband mellan höga sockervärden och cancer så nu får det bli lördgasgodis i stället, vilket var bättre sa dom! Samt att äta mera fibrer. *Är det inte fibrer i godis,....nä, kanske inte* ;)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Husfrun skriver - 9 april 2009 08:45

Civilkurage är en bristvara i dagens samhälle, de som vågar säga sanningen, även om den uppfattas obekväm av vissa fundamentalister, ska premieras. ...

Av Husfrun skriver - 8 april 2009 13:28

Önskar alla som tittar in här och läser min blogg en riktigt Glad och God Påsk!...

Av Husfrun skriver - 1 april 2009 12:23

Idag tas ett märkligt beslut i riksdagen, MEN utan att regeringen är närvarande. En blind leder en blind skulle jag vilja påstå när man lyssnar på de politiker som argumenterar för denna lag. En majoritet av svenska folket vill inte ha detta beslut, ...

Av Husfrun skriver - 31 mars 2009 09:52

Kan man bli annat än bedrövad över hur en så viktig fråga misskötts som den om äktenskapsfrågan. Vad majoriteten av svenska folket tycker bryr man sig inte om. KD.s förslag är det vettigaste och mest genomtänkta. Men vem lyssnar när öronen är tillstä...

Av Husfrun skriver - 30 mars 2009 11:06

Hur många gick på det? Ja att vi skulle släcka ner i lördags kväll. Inte jag i alla fall. Tror det är ett smygtest om vi är lydiga medborgare som gör allt som hittas på av allehanda stolligheter. Däremot släckte jag ner på natten när jag ändå skulle ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards